01.MAYIS.2019 İTİBARİ İLE TÜM SORULARINIZ CEVAPLANMIŞTIR
TÜM SORULARINIZ İÇİN LÜTFEN FORUM KISMINI KULLANINIZ





SORU CEVAP BÖLÜMÜMÜZ TEKRAR AKTİF HALE GELMİŞTİR. SORULARINIZI BEKLİYORUZ.


Apartmanyonetici.com
Info
Basligi Görüntüle
Apartmanyoneticisi » YUKARDAKİ BAŞLIKLARA GİRMEYEN SORULARINIZ » DİĞER SORULARINIZ
 Basligi Yazdir
Aidatlar peşin talep edilebilir mi?
ozsaher
Tarafıma hiçbir yazılı bildirim yapılmadan. Sözlü olarak 2009 aidatlarının 2008 eylül ve ekim aylarında 2 taksit halinde ödenmesi kararı alındığı ve bu ödemeyi yapmadığım takdirde %10 gecikme faizi uygulanacağı söylenmiştir. 2008 ekm itibarıyla kontratlı kiracım mevcuttur. Bu durumda aidatın kiracıdan talep edilmesi gerekmez mi? Daha 2009 yılına dahi girmemişken aidatın peşin istenmesi yasal mıdır? Borç 2009 yılı bitiminde mi gerçekleşir? Yoksa karar defterinde yazılı her türlü faiz ve tarih (peşin ödenmemesi halinde uygulanacak olan)geçerlimidir? Bu aidatın ödenmesi konusunda nasıl bir yol izlemeliyim.Öncelikle kiracı mesul değilmidir?
Adresim değişmediği halde bana söylenen tarafınıza yolladık adreste bulunamadı diye geri geldi denmiştir. Oysa ikametgah kaydım ve adresim aynıdır. Burda bir art niyet aramalı mıyım? Ayrıca daha önce tapu çıkartmak için gönderdiğim paranın nerelere harcandığına dair bilgi istememe rağmen hala yanıtlanmış değilim. Artı olarak talep ettikleri ek bir tapu gideri daha var. Ama bunun kaydınıda yollamış değiller. Uzakta olmam nedeniyle izlemem gereken yol konusunda bilgi edinmek istiyorum. Şimdiden teşekkür ederim.
 
editor
Henüz girilmemiş yılın aidatlarının ve ayrıca bu aidatların peşin istenmesinin mantığını anlamadığım gibi pek görülen bir durum değildir.

Anlaşılan yönetim, KMK'nu Madde 35d fıkrasına dayanarak bu yönde bir talepde bulunuyor.


II - Yöneticinin görevleri:
1. Genel yönetim işlerinin görülmesi:
Madde 35

d) Anagayrimenkulün genel yönetim işleriyle korunma, onarım, temizlik gibi bakım işleri ve asansör ve kalorifer, sıcak ve soğuk hava işletmesi ve sigorta için yönetim planında gösterilen zamanda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde, kat maliklerinden avans olarak münasip miktarda paranın toplanması ve bu avansın harcanıp bitmesi halinde, geri kalan işler için tekrar avans toplanması;


Ancak kat mülkiyeti kanunu madde 37'de İşletme projesinin nasıl yapılmasına ilişkin bir madde olup zaten bu maddeye göre icra takibi yapılacaktır.

Madde 37 - (Değişik:13/4/1983 - 2814/12 md.) Kat malikleri kurulunca kabul edilmiş işletme projesi yoksa, yönetici gecikmeksizin bir işletme projesi yapar. Bu projede özellikle: a) Anagayrimenkulün bir yıllık yönetiminde tahmini olarak gelir ve gider tutarları; Cool Tüm giderlerden her kat malikine, bu Kanunun 20 nci maddesindeki esaslara göre düşecek tahmini miktar; c) Tahmini giderlerle diğer muhtemel giderleri karşılamak üzere her kat malikinin 20 nci maddedeki esaslara göre vermesi gereken avans tutarı; Gösterilir. Bu proje,kat maliklerine veya bağımsız bölümden fiilen yararlananlara, imzaları karşılığında veya taahhütlü mektupla bildirilir. Bildirimden başlayarak yedi gün içinde projeye itiraz edilirse durum kat malikleri kurulunda incelenir ve proje hakkında, karar verilir, gerekirse yeni bir proje hazırlanır. Kesinleşen işletme projeleri veya kat malikleri kurulunun işletme giderleri ile ilgili kararları, İcra ve İflas Kanununun 68 inci maddesinin 1 inci fıkrasında belirtilen belgelerden sayılır.


Harcamalara yönelik avans maiyetindeki İşletme projesinden elbetteki kiracınız mesuldür ve bu aidatı kiracınız ödemez ise müteselsil kefil olarak sizde kiracınız ile birlikte icraya verilirsiniz.

Anlaşılan o ki, yönetim kat malikleri üzerinde bir baskı ve korkutma politikası uyguluyor.

Bizim size tavsiyemiz işbilen bir avukata başvurarak hukuki destek almanız ve yönetime yönelik hukuki girişim başlatmanız olabilir.

 
www.apartmanyoneticisi.com
ozsaher
Öncelikle vakit ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Sadece aidat konusu değil karanlıkta kalan başka konularda var. Sorduğum hiçbir soruya yazılı cevap alamıyorum. istediğim detaylı bilgileri tarafıma yolamıyorlar. Biz karar aldık toplantıya gelseydiniz. Bunları yapmakla yükümlüsünüz gibi bir tavır içindeler.Telefon görüşmelerimiz var yanlızca. Hiç bir yıl bana detaylı işletme projesi gelmedi. sadece ödemem gereken miktarlar iletildi. Bu yıl o bildirim dahi yapılmadı. Mektubunuz adreste bulunamadı olarak geri geldi dendi. ona da akıl erdirebilmiş değilim. Şu anda avukat tutacak bir durumum yok. Keşke olsaydı da Tüm hesapları inceletebilseydim. Tapu masraflarının detayını dahi tarafıma yollamadılar. Yukarıdaki kanun maddelerinden anladığım kadarıyla Aidatın tamamını değil ancak makul bir kısmını avans olarak talep edebilirler. Karar defterinde aldıkları tamamı peşin uygulaması yasal değil gibi görünüyor.Bu durumda belki ileride doğabilecek ihtilaflara karşı yazılı olarak bana bilgi verilmesi gerektiğini istemem yararlı olur mu? Bu isteğimi nasıl yasallaştırabilirim.
 
editor
Elbette olabilir,

Noterden yukarda belirttiğiniz konuları belirtir bir ihtarname çekmenizde fayda vardır.
 
www.apartmanyoneticisi.com
Atlanilacak Forum: