TOKİ nin bir soruma verdiği cevap şu şekilde:"Yönetim iş ve işlemleri 634 sayılı Kat mülkiyeti kanununa uygun olarak onaylanan ve ilgili tapu sicil müdürlüğünde tescil ettirilen yönetim planına uygun olarak sürdürülmesi gerekmektedir. Yönetim planıda bağlayıcı olduğundan blok yönetimine geçilmesi mümkün değildir." (planı diyelimki tapudan aldık baktık ada şeklinde yönetim için tescil yapımış -ki toki zaten bu şekilde yapılmasını istemiştir verdiği cevaptan anlaşılan. Aşağıdaki soruma tok,nin verdiği cevabı da gözöznünde bulundurarak bir açıklama daha yaparsanız sevinirim)
Toki tarafından yapılan evelerden aldık, binalar biteli 4 yıl oldu toki tarafından oluşturulan ADA YÖNETİCİLİĞİ SİSTEMİYLE 17 BLOK da 1 er yönetici seçiliyor ve bu yöneticiler de 17 bloğu yönetecek 3 kişiliK yönetim kurulu ve denetcileri seçiyor. Ada içerisinde ortak kulanılan sulama, ışıklandırma gibi giderler ve çocuk parkları var. Biz apartman olarak ada yönetmi şeklinde değil kendi apartmanımız olarak yönetim seçmek ve bütcemizde dahil bağımsız olmak istiyoruz, bunun için ne yapmak gerekiyor. ada yönetimi ne zamana kadar zorunlu,
Aldığınız dairenin yönetim planındaki ortak giderlerine katılmakla yükümlüsünüz.
Ortak kullanımdaki park bahçe aydınlatmayı siz ödemeyeceksinizde kim ödeyecek.?
TOKİ 'nin cevabı doğru. Tapuya tescil edilmiş yönetim planına uymakla yükümlüsünüz.
Yönetim planındaki maddelerin değişimi için yeter sayı kanunda belirtilmiş. Bu sayıya ulaşabilirseniz, Planda değişiklik yapabilirsiniz.
Düzenleyen editor Düzenleme Tarihi: 17-11-2009 23:16
siz ödersiniz faturaları göndeririz size bi site açmışsınız bizde adam gibi cevap verirsiniz diye soru sorduk alamayınca tekrar sorduk. ama gene havadan sudan cevap geldi. size ortak kullanım alanının masraflarını ödiyeceğiz-ödemiyeceğiz diye bişey yazan olmadı. yönetim planı değişirmi değeişmezmi, blok yönetimine geçilebilirmi diye de soruldu.ben vermeniz gereken cevabı yazayım: kat mülkiyeti kanununa göre 5/4 çoğunluğun yazılı olurunu alırsanız yönetim planını değiştirisiniz. ortak kullanım alanlarının kullanım durumu ne olur, orayıda daha bilgili ve saygılı birilerine sorup öğreneceğiz inşallah.
apartmanımız 8 daireden oluşmaktadır.6 daire danimarkalı, 2 daire türk.bizden önce apartman yöneticiliği şirketi ile kat maliklerin çoğunlu sağlanarak(5 kişi) anlaşılmıştır.şirketin bizden istediği aidatlar çok yüksek tutarlıdır.Şimde 4 daire bu şirket ile çalışmak isterken 4 daire istememektedir.
1-Apartman yönetimini nasıl fesh edebiliriz
2-yeni apartman yöneticisini nasıl seçebiliriz
3-bu şirket ile çalışmayı nasıl durdurabiliriz
Genel kurul kararı ile bahsettiğiniz şirket yönetici olmuş ise ve karar size tebliğ edilmiş ise, kararın iptali için mahkemeye gitmeli ve yönetici seçimi için alınan kararın iptalini talep etmelisiniz.
karar iptal edilene kadar yönetici şirket yönetimini devam ettirecektir.